نظام جدید ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت بر پایه رضایتمندی مردم و بهرهوری شکل میگیرد
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت بهداشت در اجلاس مدیران توسعه دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی سراسر کشور گفت با استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد در سه سطح سازمان، مدیران و کارکنان، ارزیابی عملکرد دستگاهها بر مبنای بهرهوری، کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم انجام میشود.
361829.mp3
نظام جدید ارزیابی عملکرد در وزارت بهداشت بر پایه رضایتمندی مردم و بهرهوری شکل میگیرد
به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر ریحانی، مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد این وزارتخانه در اجلاس مدیران توسعه مدیریت و تحول اداری دانشگاهها و دانشکدههای علوم پزشکی کشور با اشاره به مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران گفت: نظام مدیریت عملکرد یکی از ارکان اصلی تحقق حکمرانی کارآمد در دستگاههای اجرایی بهویژه در حوزه سلامت است که هدف آن، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش رضایتمندی مردم و بهبود بهرهوری سازمانی است.
مدیرکل بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت بهداشت افزود: براساس تکالیف برنامه هفتم، تمامی دستگاههای ارائهدهنده خدمات ازجمله وزارت بهداشت مکلفاند تا پایان هر سال، عملکرد خود را در سه سطح ملی، استانی و سازمانی ارزیابی و رتبهبندی کنند تا نتایج بهصورت شفاف به رئیسجمهور و مردم ارائه شود.
وی تصریح کرد: با استقرار سامانه ملی مدیریت عملکرد (معنا) و انتقال این سامانه به دفاتر بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاهها، بستر لازم برای پایش مستمر، خودارزیابی و ارزیابی دقیق مأموریتهای سازمانی فراهم شده است.
دکتر ریحانی با بیان اینکه اجرای صحیح این نظام، مقدمهای برای تخصیص منابع بر مبنای عملکرد خواهد بود، گفت: از این پس ارزیابی مدیران و دستگاهها مستقیماً بر میزان بهرهوری، کیفیت خدمت و رضایتمندی مردم استوار است.
وی در پایان با اشاره به نقش دولت چهاردهم در اصلاح نظام اداری و تأکید بر سلامت اداری و شفافیت، خاطرنشان کرد: اتصال نظام جبران خدمت، ارتقا و انتصاب مدیران به ارزیابی عملکرد، یکی از اهداف مهم وزارت بهداشت است تا ضمن ارتقای سلامت نظام اداری، اعتماد عمومی به نظام سلامت نیز افزایش یابد.
:
کامنت